RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
(Beserta program LINUS-Numerasi)
Mata pelajaran : Matematik Tahun 2 Sentosa
Tajuk : Perpuluhan
Masa : 60 minit
Standard Pembelajaran : 7.1(i) dan (ii)
Objektif pembelajaran :
Pada akhir pengajaran dan pembelajaran murid dapat :-
a) Menukar pecahan persepuluh kepada perpuluhan
b) Menyebut perpuluhan, sifar perpuluhan satu hingga sifar perpuluhan sepuluh dengan betul.
Aktiviti pengajaran dan pembelajaran :-
Murid Perdana
- Perbincangan mengenai kad pecahan dan kad nombor persepuluh yang dipamerkan
- Bersoaljawab tentang perpuluhan berdasarkan jadual pecahan kepada perpuluhan.
- Menyebut nombor perpuluhan satu persatu berdasarkan kad pecahan persepuluh dan pecahan persepuluh tanpa jadual secara rambang
- Padanan kad perpuluhan dengan kad pecahan persepuluh secara rawak.
Murid Linus
- Bersoaljawab tentang kad pecahan persepuluh
- Membaca satu persatu mengikut guru berdasarkan jadual pecahan kepada perpuluhan
- Sebut dan padankan kad perpuluhan berpandukan kad pecahan persepuluh dengan bimbingan guru.
Elemen merentas kurikulum(EMK):
- Kreativiti (memadan)
- Bahasa melayu(membaca)
Bahan bantu mengajar
Kad pecahan persepuluh, kad pecahan persepuluh, kad perpuluhan jadual pecahan kepada perpuluhan.
Penilaian pengajaran dan pembelajaran:
Penilaian melalui pemerhatian semasa pengajaran dan pembelajaran, perbincangan.
Refleksi :
Arus linus- 28/28 murid dapat menguasai kemahiran dan dapat mencapai objektif pembelajaran. 4 orang murid diberi bimbingan dalam kelas akan datang.
RANCANGAN PELAJARAN HARIAN
(Tanpa program LINUS-Numerasi)
Mata pelajaran : Matematik Tahun 2 Sentosa
Tajuk : Perpuluhan
Masa : 60 minit
Standard Pembelajaran : 7.1(i) dan (ii)
Objektif pembelajaran :
Pada akhir pengajaran dan pembelajaran murid dapat :-
a) Menukar pecahan persepuluh kepada perpuluhan
b) Menyebut perpuluhan, sifar perpuluhan satu hingga sifar perpuluhan sepuluh
dengan betul.
Aktiviti pengajaran dan pembelajaran :-
- Perbincangan mengenai kad pecahan dan kad nombor persepuluh yang dipamerkan
- Bersoaljawab tentang perpuluhan berdasarkan jadual pecahan kepada perpuluhan.
- Menyebut nombor perpuluhan satu persatu berdasarkan kad pecahan persepuluh dan pecahan persepuluh tanpa jadual secara rambang
- Padanan kad perpuluhan dengan kad pecahan persepuluh secara rawak.
Elemen merentas kurikulum(EMK):
- Kreativiti (memadan)
- Bahasa melayu(membaca)
Bahan bantu mengajar
Kad pecahan persepuluh, kad pecahan persepuluh, kad perpuluhan jadual pecahan kepada perpuluhan.
Penilaian pengajaran dan pembelajaran:
Penilaian melalui pemerhatian semasa pengajaran dan pembelajaran, perbincangan.
Refleksi :
32/32 murid dapat menguasai kemahiran dan dapat mencapai objektif pembelajaran
No comments:
Post a Comment